lauantai 27. toukokuuta 2017

Mitä kropalleni kuuluu nyt?

Noin kuukausi sitten kirjoitin ulkonäöstäni raskauden jälkeen. Raskauden jälkeen olen ollut itselleni tosi armollinen. Olen jo ennen raskautta ollut ihan sinut ulkonäköni kanssa. Toki välillä haluaisin olla "timmimpi", mutta tiedostan, että se vaatisi enemmän treeniä ja vähemmän herkkuja. Moinen elämä ei ole minun juttuni, joten olen hyväksynyt kroppani sellaisena kuin se on.

Pari viikkoa sitten tunsin pitkästä aikaa hieman itseinhoa. Tunne tuntui oudolta. Vaakakin näytti kaksi kiloa enemmän. Lähes ahdistuin. En ole tuntenut tarvetta kamalasti laihduttaa, mutta en tietenkään halua myöskään, että paino nousisi. Viime lauantaina oli ystäväni polttarit ja morsiussaunassa tunsin oloni hieman epämukavaksi. Ihmettelin tätä tunnetta.

Keskiviikkona hain postin ja mainosten mukana oli näytepakkaus Vuokkosilta. Laitoin paketin muiden mainosten kanssa roskikseen. Eihän minulla vielä ole Vuokkosille tarvetta, Aamoshan on rinnalla vielä kahdeksan kertaa vuorokaudessa. Vai olisiko sittenkin? Perhanan Vuokkoset! Torstai aamuna oli taas Japanin lippu alushousuissa. Voi ärsytys! 18 kuukautta ilman kuukautisia ja nyt ne ovat palanneet! :D

Noh, jotain positiivista; oloni keveni heti ja peilikuva miellytti taas silmää, myös inhottavat kaksi extra kiloa olivat poissa! Ei auta, kroppa alkaa palautua ja hormonitoiminta palautuu. Hyvä asiahan se (kai?) on. :)


Olen kuitenkin saanut rakennettua itselleni oikein mukavan liikunta-aikataulun. Tavoitteeni on liikkua joka päivä ainakin 30minuuttia. Aamoksen kanssa on toki helppo heittää vaunulenkki, mutta ihan yksin liikkumisen tueksi käyn kuntosalilla ja treenaan kotona. Olen myös löytänyt kukkarolle sopivat paikat treenata. Mammalomalla kun ei varsinaisesti rahassa kieriskellä. Fitness24seven maksaa 19,90e/kk ja on mielestäni todella edullinen kuntosali. Lisäksi käyn kerran viikossa ulkona jumpassa Aamoksen kanssa, treeni maksaa vitosen kerta. Uusimpana juttuna on Treenaakotona.com mikä kustantaa 9,90e/kk. Ennen hain jumppia Youtubesta, mutta niiden etsiminen on ärsyttävää.

Viimeisen viikon aikana olen treenannut näin:

Sunnuntai, 30min reipas vaunulenkki, syvävenyttely 30min
Maanantai, 60min reipas vaunulenkki
Tiistai, BodyBoost tunti 60min, Vaunulenkki 60min, Dynaaminen liikkuvuusharjoitus 30min
Keskiviikko, 40min reipas vaunulenkki, Core-treeni 30min
Torstai, 30min hölkkä vaunujen kanssa, 30min syvävenyttely
Perjantai, lepopäivä
Launtai, 45min reipas vaunulenkki, HIIT-treeni 30min
Sunnuntai, eli huominen, joko lepopäivä tai Cxworkx 30min.


Melko hyvä treenimäärä! Parasta on se, että lähes kaiken ehdin tekemään kun Aamos on jo yöunilla! Tavoitteeni on urheilla nyt niin, että kun syksyllä palaan töihin ehdin urheilla yhtä paljon ja niin, ettei se vie aikaa Aamokselta. Olen myös iloinen, että olen jaksanut venytellä, se on todella tärkeää!


Näin 10 kuukautta synnytyksestä, kroppani voi siis loistavasti, vaikka väsymys välillä painaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Työmyyränä